csütörtök, január 19, 2006

Csak úgy...

„Élj úgy, hogy ahol vagy, ne vegyék észre a jelenlétedet, de ha elmész, érezzék hiányodat…” Igazából jogtalanul használom az idézőjeleket, az eredeti pár sor még rímelt is, ez sehogyan sem akar… de a lényeg a tartalma, nekem is amiatt maradt meg…


Valamit nagyon rosszul csinálok… Életemben négy ember mondta nekem, hogy „hiányzol”: a szüleim és két szobatársam… Pedig elég sokat voltam már távol, mászkáltam erre-arra, búcsúztam és búcsúztattam és mégis… Pedig tudom, hogy ennél többet szinte nem is kívánhatok: szeretek és viszontszeretnek. A kis ördög mégis bennem van és néha többet szeretne…
Ha jobban belegondolok, csak magamnak köszönhetem, hogy senkinek fel sem tűnik, ha 3 hete nem bukkantam fel 120 kilométeres körzetben. Én vagyok ugyanis, aki két nap után már röpteti a 7-8 kilós beszámolókat és megtalálja a módját, hogy néhány SMS is szárnyra keljen. Nem az én hibám – a szüleim neveltek rosszul. Teljesen természetes számomra, hogy 3-4 napnál több ideig ne burkolózzak némaságba, jelezzem anyuéknak, hogy még megvagyok, többé – kevésbé épen és egészségesen, van fedél a fejem fölött és az éhhalál sem fenyeget. Minimális dolog boldoggá és nyugodttá tenni a szüleimet, miért sajnálnám hát ezt a kis fáradtságot?

Azért, hogy ezt már a barátaimra is kivetítem, egyedül engem terhel a felelősség. Mea culpa…

Talán ideje a változásoknak. Talán jót tenne egy kis időre visszavonulni az egésztől, a világtól, mindazoktól, akik azt hiszik, ismernek és akikről én is azt hiszem, hogy egy fokkal jobban ismerem, mint a vízgázszerelőt, aki a napokban itt járt.
Talán… de végül is minek? Rég rájöttem már, hogy mindenkinek tiszteletben kell tartani az érzéseit, és senkire nem lehet semmilyen érzelmet ráerőltetni. Persze ugyanez fordítva is igaz: nekem is jólesik, ha nem próbálnak meggyőzni arról, amit feltételezésük szerint hinnem vagy éreznem kellene.

Élni és élni hagyni… erről szól az egész. Már csak meg kell találnom a helyemet ebben a végtelenül véges univerzumban és felfedeznem önmagamban a bölcset. Aki mindig tudja, miből mennyit és mikor.

Úgy tűnik alakul a 2006-os év programtervezete is…

1 megjegyzés:

Cserebogi írta...

Helyesbíteni szeretnék: 4 ember mondta és egy ember írta.:) Javul a statisztika...:))