szombat, július 21, 2007

Tegnap éjjel...

.. épp forgolódtam az ágyban, "melegebb éghajlatokra elküldve" ezt a kegyetlen hőséget, amitől lassan már az egyébként meglehetősen árnyékos kuckómban sem tudok létezni, amikor hirtelen beugrott egy emlék... Kereken 2 évvel ezelőtt, az arizonai sivatagban, épp egy ilyen júliusi estén az úszómedence mellett heverve bámultam a csillagos eget, kábé ugyanennyi Celsius fokban, de azzal a boldog tudattal, hogy bármikor megmártózhatok a 26 fokos vízben, a vízesés be volt kapcsolva és a megvilágítása volt az egyedüli mesterséges fény a sötétben (ennyire még nem ment el az eszem a melegtől, tényleg gombnyomásos vízesések járnak odaát egy-egy kis sziklakertes, kagyló alakú úszómedencéhez), számolgattam a csillagokat és buzgón soroltam a kívánságaimat, remélve, hogy a 10 hullócsillagból maximum csak nyolc lesz magasan szálló repülőgép... Próbáltam elképzelni magam a térképen és elhinni, hogy amit kölyökkoromban elképzelhetetlennek tartottam, bekövetkezett, átjutottam az Atlanti óceánon és egy másik kontinensen vagyok. Egy apró fehér virágú bokor lélegzetelállító illatot árasztott (a nevét mind a mai napig nem tudom, botanikai ismereteim akkor még csak a kaktusz citromfától való megkülönböztetését tették lehetővé - főleg, ha már sárgult a citrom az illető növényen), és nem adtam volna semmiért azokat a perceket, a meleggel és izzadsággal együtt sem...

Mennyire nem csak a fokok számítanak, hogy ki hogy érzi magát ebben a hőségben...

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Tetszett a hangulata :)
Meg a repülőgépes. Kívánságokról lehet többet tudni?

Cserebogi írta...

1. a szüleim ne őrüljenek meg az aggodalomtól a 3 hónap alatt
2. mihamarabb találjak munkát
3. még annál is hamarabb gyógyuljak ki a bárányhimlőből (mert kevés embernek adatott meg, hogy pont tizenpárezer km-rel az otthonától érje utol ez a típusú végzet, de nekem persze ez is sikerült:) )
4. ... ezt nem árulhatom el, nehogy emiatt ne teljesüljön be...:) Remélem még tartott a hullócsillag-adagból, amikor ez a kívánság eszembe jutott...:)

Unknown írta...

Nekem a kettes pont aktuális éppen, de nem Amerika, csa Írország. Igaz, én nem akarok hazamenni (azaz nem haza, Pestre, mert egy ideje ott lakom). Meg van egy négyesszerűm is, de ahhoz nagyon sok hullócsillag kell :)

Cserebogi írta...

írország gyönyőrű lehet, oda is el fogok jutni egyszer (khmm, khmm, fő az optimizmus), persze én nem hosszú-hosszú távra tervezem.:) Valószínűleg ott sem lesz nehezebb beilleszkedned, mint Pesten.:) Sok sikert hozzá és elegendő hullócsillagot! :)