kedd, február 24, 2015

az oktatás öröméről... :)

Mostanában mindig csak nyavalygok, de azért hadd osszak meg 1-2 pozitív élményt is, hogy lássátok, történnek velem is néha jó dolgok.

Az egyik az volt, amikor (bár több éve oktatok gyakorlatot), múlt héten először sikerült 2 órát egyhuzamban csak az oktatásra való felkészülésnek szenteljek. Ezt persze csakis úgy sikerült elérni, hogy beharangoztam, hogy mivel ügyelet után vagyok, hazamegyek és csak délre jövök vissza a gyakorlati oktatásra, és így 10-től 12-ig csendben, a szobámba félrehúzódva készülhettem és alkothattam az egy cseppet sem érdekes, viszont sajnos a hétköznapi gyakorlat számára fontos témából egy jó kis képanyagot, amit aztán a mamut angol csoportomnak végigmutattam és magyaráztam, és csak ketten mobiloztak, a többiek figyeltek... A gyakorlat végére, a két részletre osztott csoport minden tagja kórusban mondta a dolgokat (mert tényleg olyan sokan vannak, hogy nem fértünk be a vizsgálóba egyszerre mind + a beteg) és néhányan még ott is maradtak és tettek fel kérdéseket az együtt megvizsgált betegekkel kapcsolatban. Ez volt régóta az első alkalom, amikor jóleső érzéssel töltött el, hogy kérdeztek és magyarázhattam... sajnálattal mondom ki, de tényleg az a tapasztalatom az elmúlt évek alapján, hogy az angol csoportok valahogy mindig sokkal érdeklődőbbek, aktívabbak, mint magyar anyanyelvű társaik, pedig én bizony jobban örülnék a fordítottjának...

A másik pozitív élmény pedig az volt, hogy amikor (mivel nem sikerült elhárítani egy doboz csokit, amivel egy beteg közelített) megjegyeztem, hogy tényleg nem szükséges megpróbálni lekenyerezni, ő azt válaszolta, hogy nem lekenyerezni, csak kényeztetni szeretne (fiatal női beteg, velem egykorú, még mielőtt bárki rosszra gondolna). És ez bizony jól esett. Sokkal jobban, mint a kollégákkal közösen elfogyasztott ilyen csokik után a mérlegre állás... Ideje lenne bevezetni az "1 elfogyasztott kocka csoki- 1 emelet gyalog megmászása" szabályt... is... és a spinning is minden este csipog már a naptáramban, csak épp soha nem sportöltözetben, tekerésre kész állapotban talál...

Nincsenek megjegyzések: