szombat, április 09, 2011

Kicsi székely Mózsi és az átmeneti múzeumofília

Ma kezdődött Firenzében a XIII. alkalommal megrendezett "A kultúra hete" (Settimana della cultura), ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy április 9-17 között ingyen látogathatóak a múzeumok (a Google ezt így örökítette meg). Ugyan jónéhányat már korábbi látogatásaim során kipipáltam, de akkoriban az időhiány miatt maradt némi hiányérzetem 1-1 múzeummal szemben. Így volt ez eddig a Pitti palotával és Boboli kerttel is (Palazzo Pitti és Giardino di Boboli), ezért mivel ma egyébként is verőfényes napsütést jósoltak, úgy döntöttem, hogy ezt a napot erre a két látványosságra szánom. Ha jól emlékszem, első firenzei látogatásom során kerek 2 órám volt a kettőre együtt és emlékeimben csak pár felvillanó festmény és a reggeli párás-ködös kert képe rémlik fel a rohanás nyomasztó érzésével társulva.
Hát ma kiélveztem a korlátlan idő érzését, 10:30-kor indultam el a szállásomról és 3 órás múzeumlátogatás után 5:30-ig a kertben sétálgattam (a Pitti palotából nyílik a Boboli kert, ezért gyakorlatilag a két helyszín megegyezik). Képeket is készítettem, ezekből párat majd ide is felteszek valamikor egy rövidke élménybeszámoló keretében, amikor kicsit kevésbé leszek álmos és az internet is jobban megy.:) Ki kell pihenjem magam holnapra, mert legalább 4 apróbb múzeumot/templomot tűztem ki feladatként, amennyi sikerül, annyinak fogok örülni. :) Szerencsére még jövő hétre is be tudok osztani ezt-azt... ;)

1 megjegyzés:

Józsi írta...

Képet, képet!