vasárnap, április 12, 2020

futóleckék

... a naptáramra pillantva valamelyik nap rájöttem, hogy bár a karantén miatt az első futóversenyt, amire idén regisztráltam, lemondták, de a szeptemberi még nem teljesen esélytelen, csak mondjuk 95%-os eséllyel marad el. De a maradék 5% esély még ott van, és kár lenne azért nem elmenni, mert konkrétan 1 hónapja nem futottam egy lépést sem, és csak lefele alakul a teljesítményem, nem felfele...
... az utóbbi hetekben csak tévénézés közben tekerem a szobabiciklit, hogy azért valami mozgás mégiscsak legyen, és bár azt hittem, szintentartásnak jó lesz, de a tegnapi ügyelet utáni futópadon futás alatt rá kellett döbbennem, hogy ez cseppet sem így van. Az eddig sem túl fényesnek mondható szintem zuhanórepülésben van, 1.78 km után készültem meghalni, korábban azért valamivel tovább is bírtam.
... így ma úgy döntöttem, hogy végre kipróbálom a 2 éve vásárolt Polar karórám és mellé használható szoftver edzőtervét, beállítottam 10 km-re és ma elindultam az edzőterv szerint az első napi közepes távra, 40 percre. Az intenzitást előre megadja a terv, pulzus kontroll mellett kell futkorászni, méghozzá alacsony pulzusfrekvencián (bemelegítésként max 127/percig mehet fel, utána 25 percig kb 148/percig, majd 5 perc levezetés ismét az alacsonyabb pulzustartományban). 
... ahogy elkezdtem futni, kb fél perc múlva elkezdett folyamatosan zizegni az órám, mert máris meghaladtam a tervezett pulzustartományt, emiatt végül az edzésterv nagyjából 85%-át gyalogolnom kellett, a maradékot lassú léptekkel futni. Úgy tűnik, az állóképességem nem túl fényes, bár nem futok gyorsan, de így is felpörgeti annyira a szívverésemet, hogy rendszerint az átlag pulzusom egy futás során 160 körül szokott mozogni. 

...tény, hogy nem fulladtam ki az edzés végére, és a statisztika alapján azért némi távot is megtettem, de nem volt sokkal gyorsabb, mint amit egy túrázás során képes vagyok sokáig kitartani. 
... egy kicsit elbizonytalanodtam, hogy ebből hogy lesz 10 km-es futás, de hát annyi rengeteg napom van még addig, talán képes leszek hozzáedződni az új futótervhez és sikerre visz. ;) vagy legalábbis túlélem a nagy napot. Az nálam ugyanaz. ;)
... na de már csak 138/perces átlag pulzust produkáltam ezzel a nem kevés sétával... :)
... a (gyalog)futás végén pedig még újabb tulipánokat is fotóztam a közelemben - nincs semmilyen szűrő a képen, tényleg ilyen hihetetlen színük van... :) 

Nincsenek megjegyzések: