kedd, április 08, 2014

Szöszike és a madarak

... kifejezetten fárasztó dolog a madarak Szöszike iránti imádatát kezelnem: minden nap, amikor munka után a fák alatti parkolóba érek, újabb 3-5 madárk@kival van több Szöszike mindenféle fertályán- időnként a kilincsen, néha a lámpán, a többi átlagos helyet már nem is sorolom. Amikor szabadságon voltam, több, mint egy hetük volt a madaraknak, hogy akcióba lendüljenek: az eredmény láttán lemondtam az automata autómosóról, mert esélytelennek láttam, hogy ezt csak úgy egy automata gépezet klasszikus üzemmódban leszedje, mondhatni rá voltak sülve a pöttyök a teljes autóra.
Gondoltam egy merészet és nagyot és a Tesco-ban található kézi mosót választottam, gondoltam, hogy nem lehet olyan nagy ördöngösség autót mosni, másoknak is sikerült, nekem miért is ne... ?
A habfújót sikerült úgy elindítani, hogy nem a jó csőre tippeltem és emeltem ki a tartóból, amikor bedobtam az aprót. Szerencsére könnyen rájöttem a hibára, mert a kezemben tartott cső szárazon maradt,  egy másik tartóból viszont elkezdett ömleni a hab le a földre. Ezért csak revideálni kellett a csöveket és már mehetett a habszórás. Utána kefés mosással próbáltam lesikálni a maradványokat az autóról, de ezt még két ilyen kör után sem sikerült maradéktalanul teljesíteni (viszont itt-ott habos is lettem és a nadrágomra is jutott bőven víz), akkor viszont rájöttem, hogy már csak egy darab 200 ft-osom van (és az automata csak 100-as és 200-as érmével működik), az autó pedig még csupa hab. Reménykedtem, hogy egy öblítés biztos mindent megold, de valamilyen fura okból kifolyólag azért bőven maradt hab mindenhol. Ekkor adtam fel az önállóságot, és döntöttem a segítségkérés mellett: egy autó épp szemben parkolt és a tulajdonosa elég gyakran pillantgatott felém a kínlódásaim közben. Váltattam vele még aprót egy kör öblítésre és örömmel elfogadtam, amikor felajánlotta a segítségét, mert "egy ideje már látta, hogy nem vagyok túl gyakorlott az autómosásban, de nem mert odajönni hozzám, mert félt attól, hogy tolakodásnak veszem" (pedig ha tudná, hogy én már rögtön az elején elfogadtam volna a segítséget... :) ). Végül a második kör öblítést már ő végezte el, habtalanította az autót és utána megkérdezte, hogy van-e törlőm, mert utána ő le szokta még törölni a vizet. Én mondtam neki, hogy eredetileg ki akartam az autóval állni a napra, hogy megszáradjon (nekem ez annyira magától értetődőnek tűnt...), de aztán büszként megmutattam neki a konyhai papírtörlőt is, amit az autóban tartok - az a sajnálkozó pillantás, amit rám vetett, szinte varázsolt néhány szőke tincset a frizurámba... :) És elővette a saját kis kütyüjét (olyan, mint amivel a jeget kaparom le az autóról, csak rövid a nyele :) ) és azzal húzta le a vizet az autóról... hát ennyivel is okosabb lettem (bár néhány nap múlva, amikor kinyitottam a csomagtartót, rájöttem, hogy egyszer régebb én is vettem olyasmit, és végig nálam volt).

Összefoglalásként elmondhatjuk, hogy autómosás terén is jelentős előrelépést tettem. :)

Vajon mi lesz a következő Szöszike továbbképző lecke?

2 megjegyzés:

Betond írta...

talán épp a hátsó ülés használata autómosás után (vagy automata mosás közben)

Cserebogi írta...

hát... érdekes gondolattársítás egy autóval és autómosással kapcsolatban... :) nekem eddig csak aprópénz, hab, és küszködés jutott erről eszembe.