csütörtök, augusztus 27, 2015

A harmadik nap...

... Szintén mászkálósra sikerült. Reggeli után hajnali 11-kor nekivágtunk a városnézésnek: lépcsőmászás minimalizálása céljából kipróbáltuk az U12-es metrót, ami meglepő módon az idő javarészében a föld felett közlekedik (természetesen síneken és nem lebegve), így ismét lehetőség nyílt megnézni Vilmos császár kegytemplomát és elcsíptük a vízi energiával működő óra leglátványosabb váltását is, 12-ről 1 órára. Videót is készítettem az eseményről, tényleg lenyűgöző. Utána az Altes Museumban (régi múzeum) kerestük Nofertiti maszkját a Berlini Művészeti Kalauz alapján, de valószínűleg itt is változás történt az utóbbi években és elköltöztették szegénykét, mert egy darab egyiptomi emléket sem találtunk, etruszkot és görögöt viszont annál többet. Azért ezek is nagyon szépek voltak, szóval nincs harag. :)

Az ebédet a TV torony aljában költöttük el, majd apuval fellifteztünk a TV toronyba 200 méter magasságba, innen készítettem pár (rengeteg) fotót a mobilommal, még mindig szép és rendezett ez a város fentről is (bár anyunak lentről egy kicsit más a véleménye erről az elmúlt napok alapján). Tény, hogy a kaukázusi rassz mostmár kisebbségben van errefele, ez a szemét eldobálási szokásokban is megnyilvánul, és nem csak a turisták által látogatott régiókban. Úgy tűnik, hogy a gyerekvállalás helyett a németek inkább bicikliznek és futnak a rengeteg szép zöld területen a városban.

Az estét egy hajókázással terveztük megkoronázni a város folyóján, a Spree-n, de az egyik helyen épp bezártak, a másikon épp az orrunk előtt futott ki a hajó, a következő pedig csak 1,5 óra múlva indult, az eső is elkezdett cseperegni, ezért hazajöttünk és itthon igazi német sörrel kárpótoltuk magunkat. :)

Holnap talán még egy kis ajándékvásárlást és hajókázást beiktatunk, aztán délután irány a Hauptbahnhof, és irány haza...fele... És kezdődhet a szabadság második fele. :)