vasárnap, szeptember 20, 2015

London, Novotel Hotel

Megjegyzések:

1. Volt ugyan ingyen wifi, de például nem volt az angol konnektorokhoz átalakító, csak meglepően borsos áron, azt is csak kölcsönbe. 2,5 napért kicsit soknak tartottam a 3,5 angol fontot, ezért egy darabig a laptopomról töltöttem a mobilt, aztán rájöttem, hogy az egyik hangfalban is van USB csatlakozó, és így utolsó 1,5 napban már innen "loptam" az áramot.
2. Mint kiderült, a hajszárítón volt ugyan egy kütyüimmel kompatibilis konnektorhely, de ez az én szobámban pont nem működött.
3. A furaságok közé tartozik amúgy az is, hogy a WC-k nagy része (legalábbis reptéri és szállodai tapasztalataim alapján) résnyire nyitva marad bezárt állapotban is, mert csak egy fémből készült retesz zárja, aminek van egy kb 2 cm-es játéka bezárt állapotban, illetve az is, hogy a WC lehúzásakor számos helyen egy fogantyút kell egymásután többször lenyomni, mintegy felpumpálva a vizet a tartályba, hogy elinduljon a vízáradat. Nekem ez fura a többi európai ország után... :) és rossz kézfunkciójú embereknél el sem tudom képzelni, hogy ez hogyan működhet - lehet, hogy Angliában van erre külön gyógyászati segédeszköz...?

+1. London már rég nem az angoloké... mégcsak nem is a fehéreké. A reptéren a vámnál útlevél ellenőrzés során az EU-Nagy Britannia állampolgárok soroknál senki nem állt előttünk, közel-távol sem nagyon volt ember, aki arrafele tartott volna, a nem-EU- nem Nagy Britannia sorokban viszont kb 150-200-an kanyargóztak, döntően ázsiai és indiai vonásokkal. Az útleveleinket pedig szintén két indiai alak ellenőrizte, enyhe indiai akcentussal beszélve, turbánnal a fejükön.

+ még 1. Amúgy London nagyon szép a vöröstégla sorházaival és épületeivel, parkjaival, a kocsmákról és kovácsoltvas erkélyekről dúsan pompázó élővirágokkal, impozáns történelmi helyeivel. Ide még vissza kell térni városlátogatni néhány napra. :) 3 óra városlátogatás nem elég.

Nincsenek megjegyzések: